نوشته شده توسط : ایران ماداس

فلج مغزی طیف وسیعی از شرایط جدی را در بر می گیرد که اثرات طولانی مدت دارند. بنابراین چه چیزی باید در صندلی های تخصصی که تمام پایه های فرد مبتلا به فلج مغزی را پوشش می دهد قرار دهید؟ قبل از شروع، اجازه دهید فلج مغزی (CP) چیست و ...


 

فلج مغزی طیف وسیعی از شرایط جدی را در بر می گیرد که اثرات طولانی مدت دارند. بنابراین چه چیزی باید در صندلی های تخصصی که تمام پایه های فرد مبتلا به فلج مغزی را پوشش می دهد قرار دهید؟

فلج مغزی چیست؟


قبل از شروع، اجازه دهید فلج مغزی (CP) چیست و چه چیزی می تواند ایجاد کند، خلاصه کنیم.

این یک اصطلاح کلی برای بسیاری از شرایط مادام العمر است که به دلیل مشکلی در مغز قبل، در حین یا خیلی زود پس از تولد نوزاد ایجاد می شود. این می تواند خونریزی یا کاهش اکسیژن در مغز باشد یا ممکن است در اثر عفونت در دوران بارداری ایجاد شود.

CP می تواند علائمی مانند:

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی سی پی (CP) کلیک کنید

بیش از حد فلاپی یا خیلی سفت بودن
دستها یا پاهای ضعیف
حرکات تند و ناشیانه و بی قراری
حرکت تصادفی کنترل نشده
شدت این موارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین چه چیزی باید در صندلی تخصصی برای کمک به افراد مبتلا به CP گنجانده شود؟

چگونه باید لگن را قرار دهم؟


هنگامی که لگن به درستی قرار می گیرد، به عنوان یک پایه ثابت برای هر کسی که می نشیند عمل می کند. مطمئن شدن از قرار گرفتن لگن در محل مناسب و حمایت مناسب، کلید درست کردن بقیه صندلی است.

شما همیشه باید مشتری خود را برای دقیق ترین عمق و عرض صندلی اندازه گیری کنید. اندازه صندلی می تواند تفاوت زیادی در راحتی و حمایت مشتری شما ایجاد کند.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بخواهید در صندلی بگنجانید، یک صندلی چنگکی است. این کار لگن مشتری شما را ایمن تر نگه می دارد و در صورت داشتن حرکات غیر ارادی از سر خوردن از روی صندلی جلوگیری می کند.

اگر مشتری شما ناتوانی های جسمی شدیدتری دارد، ممکن است بخواهید یک صندلی قالب بندی شده را اضافه کنید. این به آنها پشتیبانی و راحتی کاملا سفارشی می دهد.

چگونه می توانم موقعیت مناسب ستون فقرات داشته باشم؟


صندلی تخصصی برای افراد مبتلا به CP باید شامل چیزی باشد که به حفظ موقعیت خوب ستون فقرات برای مشتری شما کمک کند. افراد مبتلا به CP زمان زیادی را در حالت نشسته می گذرانند و ممکن است به دلیل شل شدن یا ضعف عضلات به یک طرف خم شوند یا به سمت پایین بیفتند.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

تکیه گاه های جانبی قابل جابجایی یا قابل تنظیم واقعاً می تواند به مشتری شما کمک کند تا در هنگام نشستن تا حد ممکن عمودی و صاف بماند. اینها را می توان در دو طرف فرد قرار داد تا ستون فقرات او تا حد ممکن صاف و حمایت شود.

مشتری شما همچنین ممکن است به حمایت اضافی در اطراف گردن و سر خود نیاز داشته باشد. اگر اینطور است، ممکن است بخواهید به صندلی هایی با تکیه گاه سر نگاه کنید که دوباره به کاهش فشارهای غیر ضروری روی گردن آنها کمک می کند و آنها را تا حد امکان راحت نگه می دارد.

اگر مشتری من طول پاهای متفاوتی داشته باشد چه؟


اختلاف طول پاها نیز در افراد مبتلا به CP رایج است. اگر مشتری شما برای مدت طولانی نشسته باشد و پشتیبانی برای این کار نداشته باشد، می تواند به خصوص دردناک باشد و بر وضعیت ستون فقرات و لگن تاثیر بگذارد.

یک پایه دو سطحی ممکن است بهترین چیز در اینجا باشد، زیرا می توان آن را تنظیم کرد تا تکیه گاه مناسبی برای پاها فراهم کند.

چگونه می توانم مشتری خود را روی صندلی ایمن نگه دارم؟


همانطور که قبلا ذکر کردیم، افراد مبتلا به سی پی ممکن است مستعد حرکات غیرارادی و بی قراری باشند. برای مشتریانی که زیاد جابجا می شوند، ممکن است لازم باشد از تسمه  استفاده کنید.

مانند تمام تسمه ها ، ما تأکید می کنیم که باید واقعاً در نظر بگیرید که آیا آنها برای مشتری کاملاً ضروری و ایمن هستند یا خیر. اینها فقط باید به نفع مشتری استفاده شوند و همیشه قبل از استفاده از آنها باید از پروتکل مناسب پیروی کرد.

برای جلوگیری از صدمات فشاری چه چیزی باید شامل شود؟


زخم های فشاری همیشه چیزی است که باید در صندلی های متخصص در نظر گرفته شود، و این برای افراد مبتلا به CP فرقی نمی کند.

شیب در فضا چیز خوبی است که روی صندلی خود داشته باشید زیرا وزن بدن مشتری را در سطح وسیع تری توزیع می کند. این ویژگی همچنین یک راه خوب برای حفظ موقعیت مشتری شما است.

چه صندلی را پیشنهاد می کنیم؟


یکی از صندلی هایی که تیم ما برای افراد مبتلا به CP توصیه کرده است، لنتو است.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر سی پی CP کلیک کنید

این یک صندلی بسیار قابل تنظیم است که می تواند به راحتی برای مشتریان مختلف تغییر کند. این برای CP ایده آل است زیرا می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از ناتوانی ها و نیازها شود.

لنتو همچنین می تواند با تکیه گاه های جانبی قابل تنظیم و تکیه گاه های سر عرضه شود تا ستون فقرات را در موقعیت خوبی نگه دارد.

نتایج


در نهایت، CP اصطلاح بسیار گسترده ای است که شما فقط می توانید صندلی را به صورت موردی مشخص کنید. اما ما همیشه پیشنهاد می کنیم به دنبال صندلی قابل تنظیم باشید تا بتوانید واقعاً صندلی را برای مشتری خود سفارشی کنید.

اگر در این مورد راهنمایی بیشتری می‌خواهید، می‌توانید با یکی از اعضای تیم ما تماس بگیرید تا ارزیابی صندلی مشترک را رزرو کنید.





:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: